Velkommen til min Blog

Denne blog indeholder beskrivelse af min rundrejse, og mit arbejde med at undervise under mit ophold i Cambodia, i perioden 13 Februar til 13 April 2008.
Se rejsebeskrivelse nedest på siden.

Skriv en kommentar eller hilsen til mig på min blog.

Klik på "kommentarer" ved et indlæg, for at læse eller skrive.
1. Efterlad en kommentar
2. Bekræftelse af ord
3. Marker kaldenavn og skriv dit navn
4. Udgiv din kommentar

fredag den 29. februar 2008

Chambok og Kampot



Hej igen..

De sidste par dage har vaeret meget haarde. Vi har boet i Champot, som er en meget primitiv by uden elektricitet. Det var en oplevelse i sig selv, men er glad for at vaere kommet til bedre vilkaar nu ;o)Vi skulle op i bjerget og se et vandfald, saa det var paa med det gode fodtoej og afsted paa trekking. Det var det hele vaerd se ovenstaaende billede.

Vi koerte herefter videre mod Kampot. Her tjekket vi ind paa et fedt hotel, det er svaert at beskrive hvad der var saa fantastisk, men jeg proever. Det var en stor traehytte haevet over jorden med udsigt ud over en flod og et bjerg. Vi fik nogle fine vaerelser med balkon, toilet og bad. Herudover var der et kaempe faellesrum med haengekoeje. Det hele var saa idyllisk. Her havde vi e3ndelig noget tid til os selv og hyggede med en masse oel og drinks om aftenen.

Vi er nu ankommet til Shihanoukville, som er en rigtig turistby.. Her er en laekker strand med restauranter og barer langs strandkanten.. Vi ankom igaar kl.18 og gik ned paa stranden for at finde et sted at spise, vi fandt en rigtig hyggelig restaurant med kaempe flydestole til os alle.

Maden i Cambodia er ikke staerk som jeg havde forventet inden jeg tog hertil. Den bestaar som regel af ris, groentsager og fisk. Cambodianerne spiser meget fisk, tilberedt paa mange forskellige maader. Det er laekker mad, men jeg savner dog noget dansk mad som kartofler og en boef eller endnu bedre karrysild.. mhmm.. Jeg bliver helt laekker sulten, men det maa jo vente halvanden maaned endnu :o)

Temperaturen er omkring de 30 grader, men det foeles meget varmt fordi luftfugtigheden er saa hoej, saa de sidste 3 dage hvor vi hver dag har vaeret oppe i bjergene og vandre har vaeret meget haarde, se billeder ;o) Nu er der endelig tid til man kan sole sig og faa lidt farve..

Naah men haaber i har det godt.

Knus Karina

Ingen kommentarer: