Velkommen til min Blog

Denne blog indeholder beskrivelse af min rundrejse, og mit arbejde med at undervise under mit ophold i Cambodia, i perioden 13 Februar til 13 April 2008.
Se rejsebeskrivelse nedest på siden.

Skriv en kommentar eller hilsen til mig på min blog.

Klik på "kommentarer" ved et indlæg, for at læse eller skrive.
1. Efterlad en kommentar
2. Bekræftelse af ord
3. Marker kaldenavn og skriv dit navn
4. Udgiv din kommentar

søndag den 24. februar 2008

Ankommet til Phnom Phen

hej allesammen

Det nummer jeg angav tidligere var der et tal for meget mit nummer er +85599619214. Haaber at hoere fra jer.

Jeg er lige ankommet til Phnom Phen igaar og vi har besoegt S21. S21 er en highschool, men da Pol Pot besatte Cambodia fra 1975-1979 blev skolen brugt til at afhoere og torturere cambodianere. De blev for eksempel tvunget til at sige de var fra FBI selvom de slet ikke anede hvad bogstaverne stod for. I de 4 aar blev over 2 mio draebt og kun 7 slap levende fra S21.

Idag har vi besoegt ''The killing fields'' som var her alle ligene blev begravet i massegrave, der laa fra 20-460 lig i hver grav. Man kan slet ikke forstaa noget menneske kan vaere saa ondt. Pol Pot ville have et kommunistisk bondesamfund hvor alle var under ham. Cambodianerne maatte ikke selv have penge paa sig, de maate ikke lave mad, de skulle bare arbejde 12 timer om dagen for at faa deres mad. Soldaterne var smaa boern der ikke havde andet valg end at adlyse ham, ellers ville de ogsaa blive draebt.

Der var billeder af en masse cambodianere der staar paa markedspladsen hvor maden bliver delt ud, men de maatte kun faa en ske og en tallerken, saa de stod i koe til at faa skeen og bagefter skulle de spise mad og saa var det naestes tur, det synes jeg giver et meget godt billede af hvor daarlig de var stillet.

Vi har ogsaa besoegt en masse templer, de er utroligt flotte, nogle ligger oppe i bjergene og der er mange trin her i varmen.. smaa boern foelger en og fortaeller paa engelsk. Boernene er virkelig soede.. Men forventer ogsaa en lille skilling naar man kommer ned igen.. De er jo ikke dumme.. men det gaar til et godt formaal, deres engelskskole.

Jeg vender frygteligt tilbage med flere beretninger..

Mange hilsner fra mig ;)

1 kommentar:

-=Trolde=- sagde ...

Hej sveske..
puha, det lyder bare barskt.. de må ha det hårdt dernede.. håber du har det godt.. savner dig.. :-)