Velkommen til min Blog

Denne blog indeholder beskrivelse af min rundrejse, og mit arbejde med at undervise under mit ophold i Cambodia, i perioden 13 Februar til 13 April 2008.
Se rejsebeskrivelse nedest på siden.

Skriv en kommentar eller hilsen til mig på min blog.

Klik på "kommentarer" ved et indlæg, for at læse eller skrive.
1. Efterlad en kommentar
2. Bekræftelse af ord
3. Marker kaldenavn og skriv dit navn
4. Udgiv din kommentar

onsdag den 20. februar 2008

Billeder

Hej igen.. Jeg har nu siddet i 3 kvarter og proevet at uploade billeder her paa bloggen, men Internettet er saa langsomt, saa jeg venter til vi kommer til Phon Phen, saa haaber jeg at der er noget Internet som er lidt hurtigere.. Jeg har uploadet lidt billeder paa facebook som i kan se hvis det er.

Haaber io alle har det godt :o)

Igaar havde vi madlavning, det var meget sjovt at proeve nogle af deres retter.. Vi var med nede paa det lokale marked og saa hvor alle igredienserne blev koebt.. Et meget barskt sted, Det var kaempe stort og lugtede af blod, fisk groentsager mv. Damerne sad og skar koed og frisk med store knive oppe paa bordene, haaber jeg kan uploade nogle billeder saa i kan se det inden jeg kommer hjem..

Bagefter koerte vi afsted paa sigtseeing, vi besoegte et mindested for alle dem der er blevet draebt under Pol Pots doemme. Der var en masse kranier og en masse indgraveret i stenen, som fortalte historierne om hvad de gennemgik. Det var nogle barske hisdtorier.

Serlve byen hvor mindestedet var, lignede en lille landsbu, det var meget primitivt. De er saa soede campodianerne, vi fik lov at laane deres private toilet som bare var et hul i jorden. Det har jeg ogsaa et billede af ;o) Der var masser af boern og vi tog sindsygt mange billeder af dem, de er virkelig smukke.

Derfra tog vi videre ud til bambootrain, som ligner saadan et tog man ser i tegnefilm hvor man pumper med haandkraeft sdaa toget koerer. Her var der bare motor paa. Vi koerte saa staekt og jeg sad selfoelgelig forest saa jeg var virkelig bange, vi koerte omkring 150 km i timen paa et braet uden sele.

Om aftenen var vi paa disko Sky hedder det. Et kaempe diskotek, ogsaa en sjov oplevelse. Der var det vilde tekno tramper musik og cambodianerne dansede hele tirsdag nat. Paa diskoteket var der ogsaa boern, meget underligt. Paa ert tidspunkt blev der kaldt over hoejtalerne at der var en baby der graed uden for. Vi var dybt forarget :o)

Jeg har faaet et cambodiansk nummer, det er +85599619213, skriv hvis i har lyst, jeg har min tlf paa mig hele tiden, men husk jeg er 6 timer foran ;o)

Knus Karina

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Kære Karinamus
Herligt med livstegn igen. Hvor må det være spændende og så meget anderledes en verden.
Jeg har undersøgt, at med mit telmore abn. koster det 2,70 for sms til dig og 13,50 pr. min at ringe til dig :-)
Ha det godt - venter spændt på billeder.
Knus fra mor

Anonym sagde ...

Hey søde.
Så vil jeg også li skrive en hilsen.
Det lyder som om du allerede har oplevet en del på din 2 måneders lange rejse, så der kommer nok mange flere oplevelser til:-) Det lyder virkelig som en spændende tur, så jeg glæder mig til at se billederne derfra.
Jeg håber du har det godt, og passer på dig selv dernede.
Skulle hilse fra Jacob

Savner dig.

Mange knus Charlotte

Anonym sagde ...

Hej søde Karina
jeg har lige prøvet at sende en sms til dig, mon du har fået den!
Sikke en masse ting du oplever. Glæder mig til at høre mere om det hele, når du kommer hjem, og til at se dias-showet ;-)
Ha det godt, og pas på dig selv. Savner dig meget!
kram, Helle