Velkommen til min Blog

Denne blog indeholder beskrivelse af min rundrejse, og mit arbejde med at undervise under mit ophold i Cambodia, i perioden 13 Februar til 13 April 2008.
Se rejsebeskrivelse nedest på siden.

Skriv en kommentar eller hilsen til mig på min blog.

Klik på "kommentarer" ved et indlæg, for at læse eller skrive.
1. Efterlad en kommentar
2. Bekræftelse af ord
3. Marker kaldenavn og skriv dit navn
4. Udgiv din kommentar

onsdag den 26. marts 2008

Tilbage i Sihanoukville

Saa er der vist gaaet lidt tid siden sidst og i den tid har jeg oplevet en masse.
Vi tog en forlaenget weekend til Sohanoukville torsdag til mandag og holdte lidt ferie.. Det synes vi at vi fortjente efter det haarde men sjove arbejde med boernene.

Dagene i Sihanoukville gik med sol og strand og om aftenen hang vi ud paa stambaren "Nap House".

En af dagene blev der holdt en keampe fest ude paa en oe, for at fejre det var fuldmaane. De kalder det fullmoon-party, det kommer fra Thailand. Her tog vi selvfoelgelig ud. Der var sat en kaempe hytte op med 3 barer og et kaempe dansegulv. Der var kendte DJ's og saa var man der hele natten. Naar man ville hjem skulle man have en baad og baadene sejlede hver gang der var 10 mennesker saa det gik let og smertefrit, bortset fra baadturen. Det tog halvanden time at komme ud til oen og man skulle gaa ud til baaden, saa jeg havde vand til navlen. Jeg kan fortaelle at mit toej var rimelig gennembloedt, men det toerrede hurtigt heldigvis. Da vi skulle hjem tog turen 3 timer, det var vaerre. Der var lyst da vi endelig ankom til vores egen strand.

Vi er nu tilbage i Phnom Penh og er startet det frivillige arbejde igen. Jeg underviser nu med en der hedder Mette, det er hende man kan se paa billderne paa facebook. Det gaar rigtig godt, man skal bare have taalmodighed for boernene kan ikke saa meget og efteraber det man siger hvis man ikke forklarer det godt nok.

Idag var der en lille dreng der faldt, han var saa soed og graed helt vildt. Han havde flaekket en taanegl og en af cambodianer laererne kom og puttede jod paa som man gjorde i gamle dage. Der var ingen omsorg, hun grinte faktisk af ham, hvor vi piger bare holdt om ham og aede han kinder.. Naarh... :o(

Ellers er der ikke sket saa meget. Vi nyder det gode vejr og jeg er endelig begyndt at faa noget farve, saa det er jo dejligt..

Haaber i har nydt paasken og alle fridagene. Det er helt maerkeligt ikke at maerke paasken og nyde de mange fridage. Men min soede mor sendte mig en pakke med paaskeaeg, flaeskesvaerd, poletter, chips, gajoler og meget mere saa det var dejligt.

Stort knus fra mig.

Ingen kommentarer: