Velkommen til min Blog

Denne blog indeholder beskrivelse af min rundrejse, og mit arbejde med at undervise under mit ophold i Cambodia, i perioden 13 Februar til 13 April 2008.
Se rejsebeskrivelse nedest på siden.

Skriv en kommentar eller hilsen til mig på min blog.

Klik på "kommentarer" ved et indlæg, for at læse eller skrive.
1. Efterlad en kommentar
2. Bekræftelse af ord
3. Marker kaldenavn og skriv dit navn
4. Udgiv din kommentar

søndag den 16. marts 2008

Frivilligt arbejde i Phnom Penh

Hej igen

Saa er rundrejsen naesten slut og vi er faldet godt til i Phnom Penh. Vi arbejde paa et boernehjem der hedder CCH (Center of Childrens Happiness). Her underviser vi 2 klasser om dagen fra 10-11 og fra 14-15, i mellemtiden hygger vi med boernene og leger lege..

Jeg har i sidste uge undervist med en svensker som hedder Alex, han har arbejder der i de sidste 3 uger, saa det var lidt maerkeligt at komme ind og hjaelpe/overtage hans undervisning. I morgen starter jeg med at undervise med Mette som oprindeleligt var planen. Det glaeder jeg mig til.

Vi underviser en 3. klasse og boernene er lidt forskellige aldre, men det er sjovt at se deres energi og hvordan de taenker. De er jo slet ikke vant til bogstaber eller sproget, saa det er svaert for dem, men de er rimelelig gode dem jeg underviser.

Vi har medbragt ca. 80 boeger hjemmefra som vi bruger i undervisningen,saa laeser boernene op fra bogen en efter en og til sidst leger vi nogle lege med bogstaver eller tal saa de laerer at stave paa en sjov maade.

I weekenden tog 3 til Sihanouksville og vi andre blev her i Phnom Penh. Vi skulle jo ud og smage edderkopper. Det var noget af en oplevelse. Jeg holdte en levende fugledderkop i mine bare haender. Den var saa klam, men det var super fedt at overskride saadan en graense :o)

Bagefter spiste vi et par ben hver. Det smagte bare af friture og saa knaste det lidt.

Ellers har vi vaeret ude paa et hotel og laane deres pool, saa vi har bare ligget og daset baade loerdan og soendag. Dejligt at faa lidt farve endelig :o)

Haaber ellers i har det godt og vejret er ok i DK.

knus herfra.

2 kommentarer:

Albert sagde ...

Hej Karina! Har lige opdateret mig selv m.h.t. din færden i Cambodia. Jeg kan roligt sige, at jeg blive misundelig på dig når jeg læser om alle de fantastiske ting du ser og oplever. Det er nogle rigtig gode beskrivelser og flotte billeder du har fået på bloggen.

Nyd nu det sidste af din fantastiske rejse.
Vi ses!

KH. Albert

Unknown sagde ...

Kære Karina
Endnu en gang tak for alle informationerne - blog, sms, mail og opkald - så fantastisk og anderledes ;) Når du ringer, er det som om du ikke er så langt væk! men det ER du jo. Håber du endnu får en masse gode oplevelser
Kærlige kram og hilsner
mor