Velkommen til min Blog

Denne blog indeholder beskrivelse af min rundrejse, og mit arbejde med at undervise under mit ophold i Cambodia, i perioden 13 Februar til 13 April 2008.
Se rejsebeskrivelse nedest på siden.

Skriv en kommentar eller hilsen til mig på min blog.

Klik på "kommentarer" ved et indlæg, for at læse eller skrive.
1. Efterlad en kommentar
2. Bekræftelse af ord
3. Marker kaldenavn og skriv dit navn
4. Udgiv din kommentar

lørdag den 5. april 2008

Lossepladsen

Saa er jeg tilbage igen..

Vi har nu vaeret ude og se lossepladsen hvor alle boernene kommer fra. Det var et forfaerdeligt syn, der var saa mange mennesker som levede paa lossepladsen, de fandt metal, plastik mv. solgte det og tjente lige til dagen og vejen.

Lugten fra virkelig klam, jeg havde et stort toerklaede rullet flere gange rundt om hovedet og jeg kunne stadig lugte det. Alt var raadent og Det roeg flere steder op fra jorden, fordi gummiet braendte i varmen.

En damptromler koerte frem og tilbage og knuste alt det nye skrald som ankom mens en masse mennesker proevede at naa og finde noget skrald af vaerdi. En af laerene fra boernehjemmet fortalte at flere var doede fordi de ikke naaede at flytte sig naar maskinen koerte frem og tilbage.

Det var en fordaerdelig oplevelse men samtidig laererig fordi man virkelig vaerdsaetter hvad man selv har.

Vi sagde farvel til boernene i fredags og det var rigtig haardt, vi havde hver i saer knyttet os til nogle af boernene og der trillede et par taarer. Senere inden vi gik inviterede de os med ud til en kaempe swimmingpool paa mandag eller tirsdag, saa vi skal sige farvel endnu engang, men det er nu ogsaa fint. Jeg glaeder mig til at faa en dejlig dag sammen med boernene.

Haaber i alle har det godt.. Jeg er hjemme igen om kun 9 dage. Jeg glaeder mig virkelig til en rugbroedsmad med leverpostej og roedbede eller en med frisk ost paa.. Det bliver fantastisk.. Glaeder mig selvfoelgelig ogsaa til at se jer alle sammen.. :o)

knus knus

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Kære Karina
Det er jo følelsesmæsigt hårdt det du oplever, og skal tage afsked med de stakkels børn.

Håber forresten ikke er ostemaden der trækker mere end at se os. :-))

Vi glæder os til at få dig hel hjem igen og håber selvfølgelig at du nyder resten af dagene.

Kærlig hilsen Far